Nume:
ACSANIA PRESTARI HEALTH & SAFETY
Telefon:
0744.579.677
Adresa:
Caransebes, jud. Caras-Severin

ACSANIA PRESTARI HEALTH & SAFETY
SSM - Securitate si Sanatate in Munca

SSM - Securitate si Sanatate in Munca

Detalii

   Datorita experientei acumulate pe parcursul a mai multi ani in domeniul administrarii societatilor si a gestionarii personalului in diverse domenii de activitate, va oferim servicii profesioniste si de calitate.

   Asigurăm clienților noștri profesionalism și seriozitate în activitățile specifice pentru Protecția Muncii – Securitatea și Sănătatea în Muncă, Prevenirea și Stingerea Incendiilor, Evaluarea riscurilor profesionale și de accidentare, Medicina Muncii, Cursuri de Prim Ajutor, Buletine PRAM.

   Suntem flexibili, ne adaptăm în funcție de cerințele clienților și oferim un preț corect.
   Pentru a obtine o oferta personalizata, va rugam sa ne contactati!

0744.579.677

 

 

Servicii

Pachetele noastre de servicii cuprind documentatii si asistenta in
SSM, PSI si servicii conexe protectiei muncii

   Putem spune ca atunci cand ne referim la tot ansamblul unei societati, adica: SSM, PSI si Evaluarea riscurilor, putem vorbi de protectia muncii, iar atunci cand vrem sa ne referim strict la activitatile legate de munca folosim termenul SSM.
   Din princina trecerii timpului denumirea acestei ocupatii s-a tot schimbat, cum de altfel si denumirea ministerului sub care activeaza aceasta ramura s-a schimbat, oficial folosim SSM – securitate si sanatate in munca, domeniu ce este reglementat de legea 319/2006 si reglementat de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, insa denumirea de protectia muncii sau inspectia muncii a ramas sugestiva angajatorilor mai vechi.
    La fel ca si in cazul protectiei muncii, denumirea actualului Inspectorat General pentru Situatii de Urgenta a suferit diferite modificari, motiv pentru care, in ciuda utilizarii excesive a termenului PSI, SU este denumire actuala ce priveste situatiile de urgenta.
   Asistenta SSM si PSI este reglementata prin Legea 319/2006, Legea 307/2006, HG 1425/2006 si OMAI 163/2007 sa fie efectuata de catre persoane abilitate in acest sens, periodic, in functie de domeniul de activitate.

   Asistenta SSM si PSI in fiecare LUNA
   Toate firmele ce au ca domeniu de lucru activitati ce prezinta un risc major, precum santiere de constructii, instalatii si in special orice activitate de teren sunt obligate sa aiba asistenta SSM si PSI lunar;

   Asistenta SSM si PSI o data la 3 luni (TRIMESTRIAL)
   Firmele ce desfasoara activitati mai putin riscante, precum: magazine – comert cu amanuntul, saloane de infrumusetare, domeniile de vanzari, domeniile de consultanta, contabilitate, etc. pot intra la instruire trimestriala.

   Asistenta SSM si PSI o data la 6 luni (SEMESTRIAL)
   Firmele ce au ca domeniu de activitate sectorul IT, dar cu un numar redus de angajati, vor putea beneficia de asistenta SSM si PSI semestriala.

   Documentatiile pe linie de SSM si PSI se realizeaza o singura data la infiintarea firmei.

   Documentatiile pe linie de SSM si PSI sunt reglementate de Codul Muncii; fiecare angajator fiind obligat sa le detina completate: corect, semnate si stampilate in fiecare punct de lucru unde isi desfasoara activitatea cel putin 1 angajat.

   Un aspect important al serviciilor SSM si PSI il cuprind documentatiile pe linie de SSM si PSI care sunt reglementate de Codul Muncii si obligatorii pentru fiecare angajator sa le detina in toate punctele de lucru: completate corect, semnate si stampilate.

   Asistenta pe linie de Securitate si Sanatate in Munca (SSM) cuprinde:

    -deplasare la punctele de lucru pentru evaluare si instruire SSM
    -deplasare la punctele de lucru in caz de control din partea ITM
    -completarea fiselor individuale de securitate si sanatate in munca (SSM)
    -informarea angajatorului asupra deficientelor constatate pe linie SSM si propunerea de masuri de prevenire si protectie
    -consultanta pe linie de securitate si sanatate in munca – SSM privind signalistica din cadrul firmei (semnalizare de securitate) obligatorie pentru fiecare punct de lucru
    -efectuarea de controale inopinante la toate punctele de lucru pentru verificarea respectarii atat de angajator cat si de angajat a normelor SSM in vigoare
    -indrumarea angajatorului cu privire la echipamentul individual de protectie (EIP) ce trebuie utilizat in mod obligatoriu si instruirea angajatilor spre utilizarea acestuia corect si ori de cate ori se afla la lucru; exemple de EIP: casca de protectie, vesta reflectorizanta, bocanci de protectie, manusi, ochelari de protectie, salopeta, etc.
    -asigurarea informarii si instruirii lucratorilor in domeniul SSM: instructaj la angajare, instructaj periodic, testare la angajare si testare periodica
    -participarea efectiva la verificarea insusirii si a modului de aplicare a masurilor propuse in planul de prevenire, atat de angajator cat si de angajati.
    -verificarea cunoasterii de catre toti lucratorii a masurilor din planul de prevenire si protectie
    -monitorizarea functionarii sistemelor si dispozitivelor de protectie si a aparaturii de masura si control
    -urmarirea realizarii masurilor dispuse de catre inspectorii SSM in urma vizitelor de control
    -actualizarea planului de prevenire si protectie

   Asistenta PSI/SU – Prevenirea si Stingerea Incendiilor (Situatii de urgenta), cuprinde:

    -deplasare la punctele de lucru pentru evaluare si instruire PSI/SU
    -deplasare la punctele de lucru in caz de control din partea IGSU
    -consultanta PSI cu privire la numarul, tipul si locul stingatoarelor de incendiu (P6,P9, SM6, G2, etc.)
    -consultanta pe linie PSI/SU privind signalistica din cadrul firmei obligatorie pentru fiecare punct de lucru
    -monitorizarea functionarii sistemelor si echipamentelor de stingere a incendiilor
    -emiterea de decizii pentru desfasurarea activitatii in conformitate cu normele pentru prevenirea si stingerea incendiilor PSI/SU
    -evidenta meseriilor care au nevoie de autorizare si modul de exercitare al acestora cu respectarea prevederilor pentru prevenirea si stingerea incendiilor - PSI
    -evidenta echipamentelor individuale de protectie
    -urmarirea realizarii masurilor dispuse de catre inspectorii de prevenire si stingere a incendiilor in urma vizitelor de control
    -completarea fiselor individuale PSI/SU

   Documentatia pe linie de Securitate și Sănătate în Muncă (SSM) – Servicii SSM:

   -eliberarea de tematici specifice fiecarei activitate si pentru toate fazele de instruire
   -elaborarea planului de prevenire si protectie, propriu societatii, pe baza evaluarii riscurilor de accidentare si a riscurilor de boli profesionale identificate pentru fiecare post de lucru, a activitatilor desfasurate si a echipamentelor de munca utilizate
    -evidenta meseriilor si a profesiilor cu grade ridicate de risc
    -implementarea normativului de acordare a echipamentrului de protectie (unde este cazul)
    -evidenta accidentelor de munca, a incidentelor periculoase si a bolilor profesionale
    -organizarea comitetului de securitate si sanatate in munca (unde este cazul)
    -instructiuni proprii de sănătate si securitate in munca
    -instructiuni de prim ajutor
    -fisa postului pentru fiecare loc de munca
    -intocmirea de documentatii de informare a angajatilor
    -planul de actiune in caz de pericol grav si iminent

   Documentatia pe linie de Prevenire si Stingere a Incendiilor (PSI/SU) – Servicii PSI:

    -eliberarea de tematici specifice de instruire a angajatilor pentru prevenirea si stingerea incendiilor (PSI)
    -intocmirea planului de evacuare și semnalizarea în caz de incendiu
    -planurile de depozitare a mărfurilor (unde este cazul)
    -intocmirea de instrucțiuni specifice de prevenirea și stingerea incendiilor (PSI/SU)
    -consultanță privind semnalizarea de securitate la incendiu
    -intocmirea procedurilor de evacuare
    -elaborarea de proceduri interne pe linie de situații de urgență
    -elaborarea deciziilor interne cu privire la prevenirea si stingerea incendiilor (PSI)
    -fișă post cu responsabilități pe linie de situație de urgență

   Evaluarea riscurilor profesionale și de accidentare, pentru fiecare post de lucru – Servicii SSM:

    -analiza tuturor activităților desfășurate și a proceselor tehnologice folosite
    -identificarea factorilor de risc pentru fiecare componenta a sistemului de munca din cadrul locului de munca analizat: lucrator, sarcina de munca, mijloace de munca, mediul de lucru
    -identificarea, cuantificarea și ierarhizarea riscurilor
    -intocmirea listei de măsuri propuse pentru eliminarea sau diminuarea riscurilor pentru fiecare loc de muncă
    -culegerea datelor privind accidente de munca si boli profesionale din ultimii ani

   In domeniul constructiilor, coordonarea SSM a santierelor mobile si temporare cuprinde:

    -intocmirea planului propriu de securitate si sanatate in munca (SSM)
    -verificarea modului de respectare a planului propriu in santier
    -deschiderea, completarea si actualizarea Registrului de Coordonare
    -intocmirea rapoartelor referitoare la situatia securitatii si sanatatii in munca (SSM) pe santier, neconformitati constatate si masuri de remediere
    -participarea la sedintele de coordonare SSM referitoare la activitatile santierului
    -avizarea planurilor proprii ale subantreprenorilor
    -instruirea angajatilor, conform tematicii periodice, in functie de nivelul lucrarilor
    -alte activitati specifice coordonarilor de santier

   PRAM

   PRAM reprezinta o verificare a prizelor de impamantare si a paratrasnetelor, ce se realizeaza de catre un electrician atestat ANRE cu aparatura certificata si conforma cu standardele si normativele acestei institutiVerificarea PRAM se realizeaza periodic, in functie de activitatea ce se desfasoara la respectivul punctul de lucru, adesea aceasta se realizeaza anual.

   In urma verificarii PRAM se elibereaza un buletin, ce reprezinta stadiul prizelor in respectivul punct de lucru, buletin ce este obligatoriu si solicitat in urma controalelor ITM, IGSU.
   Buletinul PRAM este obligatoriu, iar amenzile sunt mari comparativ cu preturile efectuarii. Costurile acestei verificari incep de la 150 RON pentru spatiile de 50 m2 si variaza in functie de numarul de prize, amenda fiind intre 5.000 si 10.000 RON.
   In urma efectuarii verificarii PRAM se poate constata daca exista sau nu impamantare la reteaua electrica, aspect care poate conduce la anumite concluzii cu privire la riscurile electrocutarii personalului, a distrugerii aparaturii electrice si electronice si a incendierii cladirilor.

   CURSURI DE PRIM-AJUTOR
   Cursurile de prim ajutor nu sunt doar extrem de importante pentru salvarea de vieti omenesti, ci obligatorii prin lege (legea 319/2006). Astfel ar trebui sa exista o persoana abilitata sa acorde primul ajutor, in caz de nevoie, la un numar de maxim 50 de angajati, pentru fiecare punct de lucru.
   In urma efectuarii cursului de prim ajutor se va elibera o adeverinta ce atesta acest lucru si va trebui pusa la dispozitia controlului ITM.
   Cursurile pot dura de la 6-8 ore pana la o pregatire de cateva zile, in functie de numarul angajatilor inscrisi, in functie de riscurile mediului de lucru si in functie de disponibilitate.
   Cursurile de prim ajutor cuprind atat notiuni teoretice, vitale in acordarea primului ajutor, cat si exercitii practice: lucrul cu manechinul, lucrul cu colegii.
   In functie de numarul persoanelor doritoare, se pot organiza cursuri chiar si la punctele de lucru al firmelor.
   Tipul de abordare este unul interactiv si se bazeaza pe probe practice ce cuprind cateva elemente centrale:

    -Luarea masurilor de siguranta pentru evitarea accidentarii atat a victimei cat si a celorlalti
    -Evaluarea rapida a starii victimei
    -Solicitarea corecta si rapida a ajutorului
    -Efectuarea manevrelor de prim ajutor in cazul: electrocutarii, fracturilor, arsurilor, infarcturilor, atacurilor cerebrale, etc.

   Aviz I.S.C.I.R.
   ISCIR este Inspectia de Stat pentru Controlul Recipientelor sub presiune si Instalatiilor de Ridicat, ce se afla in subordinea Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri.
   Controlul ITM verifica avizele ISCIR pentru echipamentele de lucru si instalatiile din unitate
   ISCIR se ocupa cu respectarea cerintelor privind functionarea in conditii de siguranta a instalatiilor si echipamentelor din domeniul ISCIR din cadrul societatilor comerciale si a institutiilor:

    -asigura respectarea dispozitiilor legale din sectorul de activitate a acestuia
    -intocmeste instructiuni privind conditiile tehnice ce trebuiesc indeplinite de catre instalatiile si echipamentele
    -evalueaza instalatiile si echipamentele pe baza dispozitiilor legale
    -evalueaza defectiunile si accidentele aparute la instalatii si echipamente
    -evalueaza cauzele producerii defectiunilor si accidentelor
    -autorizeaza persoanele fizice/ juridice care doresc sa desfasoare servicii din domeniul ISCIR (proiectare, construire, montare, reparare, intretinere si comercializare instalatii si echipamente)

   Efectuarea verificarilor tehnice a instalatiilor si echipamentelor ce sunt din domeniul ISCIR, de catre persoane care NU sunt angajate in cadrul ISCIR, cu scopul autorizarii de functionare se sanctioneaza cu o amenda de la 30.000 lei la 100.000 lei.
 

  Domeniile supuse verificarii ISCIR

   Conform legislatiei in vigoare si anume, Legii nr. 64/ 2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, domeniile supuse verificarii de catre ISCIR sunt:

    Instalatii sub presiune, de ridicat clasice si aparate consumatoare de combutibil:
        -cazane pentru abur, pentru apa calda sau fierbinte
        -echipamente sub presiune
        -recipiente simple sub presiune
        -macarale, ascensoare, elevatoare, instalatii pe cabu, mecanisme de ridicat
        -aparate de incalzit cu combustibil solid/ lichid /gazos
        -arzatoare cu combustibil lichid/ gazos
        -dispozitive de siguranta pentru instalatii si echipamente
        -instalatiile si echipamentele detinute de parcurilor de distractii
    Instalatii sub presiune, de ridicat si instalatii din domeniul nuclear:
        -generatoare de abur, apa calda
        -echipamente sub presiune
        -recipiente sub presiune
        -pompe
        -conducte pentru lichide, vapri, gaze uscate/ umede
        -suporturi sub presiune
        -armaturi
        -dispozitive de siguranta pentru instalatii si echipamente
    Materialele utilizate la costruirea, montarea, exploatare, verificarea si repararea instalatiilor si echipamentelor:
        -produse din metale feroase/ neferoase
        -produse din metale nemetalice cum ar fi table, tevi, tuburi, profiluri, forjate, turnate, semifabricate pentru organe de asamblare
        -materiale de sudare si anume electroi, sarme
        -lichide penetrante
        -pulberi magnetice pentru examinarile nedistructive
        -detectoare pentru examinari de etanseitate
        -accesorile detectoarelor

   Cadru legislativ: Legii nr 64/ 2008, Legii nr 80/ 2016, Legii nr 93/ 2011, HG NR 1340/ 2001, ORDIN NR 22/ 2010, ORDIN NR 557/ 2014, ORDIN NR 259/ 2011,

   Conform ORDIN nr. 130/ 2011 privind autorizarea operatorului responsabil cu supravegherea termica a instalatiilor si echipamentelor din sectorul ISCIR si Legii nr. 64/ 2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, detinatorii/ utilizatorii de instalatii si echipamente sunt obligati sa:

    -sa numeasca un operator RSVTI pentru toate instalatiile, echipamentele detinute de utilizator
    -sa numeasca cati operator RSVTI sunt necesari in functie de numarul punctelor de lucru/ subdiviziunilor
    -sa identifice/ inregistreze instalatiile si echipamentele impreuna cu operatorul RSVTI

   Operatorul RSVTI sau responsabilul cu supravegherea si verificarea tehnica a instalatiilor, conform Ordinului nr. 147/ 2006 si Ordinului nr. 333/ 2006 este numit de catre un Inspectorul de Stat Sef al ISCIR si se ocupa de identificarea, inregistrarea, supravegherea,intretinerea, verificarea, repararea si expoatarea instalatiilor si echipamentelor in conditile prevazute de lege si ISCIR.

   In conformitate cu Legea nr. 64/ 2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, ART. 15 persoanele fizice/ jurice care detin/ utilizeaza/monteaza/repara/comercializeaza instalatii si echipamente din domeniul ISCIR sunt obligate sa asigure un operator autorizat ISCIR si sa le inregistreze la ISCIR impreuna cu o evidenta centralizata, actualizata periodic a acestora si trasmisa ISCIR. In caz contrar,nerespectarea prevederilor ART. 15 din Legea nr. 64/ 2008 constituie contraventie si se sanctioneaza conform ART. 25, alin. (1), lit (d) cu o amenda de la 30.000 lei la 40.000 lei.
   Operatorul RSVTI (Responsabil cu supravegherea si verificarea tehnica a instalatiilor)

    -activitatea poate fi realizata de persoane fizice si juridice
    -persoanele fizice care au nevoie de un programul de instruire (ISCIR) si de promovarea examenului de autorizare operator RSVTI
    -persoanele juridice au nevoie de un certificat constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului

   Operatorii RSVTI au urmatoarele atributii:

    -identificare instalatii si echipamente supuse autorizatrii ISCIR
    -verificarea documentelor detinute de proprietar
    -inregistrare instalatii si echipamente
    -trimiterea informatiilor catre ISCIR
    -realizarea unor evidente a instalatiilor si echipamentelor
    -supravegherea instalatiilor si echipamentelor
    -asigurarea functionarii corespunzatoare a instalatiilor si echipamentelor
    -intretinerea instalatiilor si echipamentelor avute in evidenta
    -trasmiterea evidentelor periodic catre ISCIR
    -transmiterea neregulilor catre ISCIR
    -trasmiterea defectiunilor catre ISCIR
    -instintarea ISCIR a accidentelor aparute
    -trimiterea documentelor necesare realizarii autorizarii functionarii instalatiilor si echipamentelor
    -efectuarea verificarilor tehnice periodice
    -pregatirea si urmarirea instalatiilor si echipamentelor pentru verificarile periodice

In cazul unui control ISCIR, operatorul RSVTI trebuie sa detina:

    -inregistrarea instalatiilor si echipamentelor la ISCIR
    -instructiunile de folosire a acestora
    -registru de evidenta a instalatiior si echipamentelor
    -cartea instalatiilor si echipamantelor
    -jurnal de supraveghere a instalatiilor si echipamentelor
    -buletinele de reglare si verificare a dispozitivelor de siguranta

 

© 2019 Copyright by ssm-romania.ro