Nume: |
Servicii SSM |
E-mail: |
fanelgusoi@yahoo.com |
Telefon: |
0799.228.720 |
SSM - Securitate si Sanatate in Munca
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta in prezent unul dintre domeniile cele mai importante si mai dezvoltate ale politicii Uniunii Europene referitoare la ocuparea fortei de munca si afaceri sociale.
Angajatorul are obligatia generala de a asigura starea de securitate si de a proteja sanatatea angajatilor. Evaluarea riscurilor are drept obiectiv sa permita angajatorului adoptarea masurilor de prevenire si protectie adecvate, cu referire la:
-prevenirea riscurilor profesionale;
-formarea angajatilor;
-informarea lucratorilor;
-implementarea unui sistem de management care sa permita aplicarea efectiva a masurilor necesare.
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala trebuie sa fie structurata astfel incat sa permita angajatilor si persoanelor care raspund de protectia muncii:
- sa identifice pericole existente si sa evalueze riscurile asociate acestor pericole, in vederea stabilirii masurilor destinate protejarii sanatatii si asigurarii securitatii angajatilor, in conformitate cu prescriptiile legale;
- sa evalueze riscurile in scopul selectarii optime, in cunostinta de cauza, a echipamentelor, substantelor sau preparatelor chimice utilizate, precum si a amenajarii si a organizarii locurilor de munca;
- sa verifice daca masurile adoptate sunt adecvate;
- sa stabileasca atat prioritatile de actiune, cat si oportunitatea de a lua masuri suplimentare, ca urmare a analizarii concluziilor evaluarii riscurilor;
- sa confirme angajatorilor, autoritatilor competente, angajatilor si/sau reprezentantilor acestora ca toti factorii relevanti, legati de procesul de munca, au fost luati in considerare;
- sa vegheze ca masurile de prevenire si protectie, considerate necesare si adoptate in baza evaluarii riscurilor, sa contribuie efectiv la ameliorarea starii de securitate si sanatate in munca.
Evaluarea riscurilor profesionale pentru locurile de munca din cadrul firmei
-Analiza tuturor activitatilor desfasurate si a proceselor tehnologice folosite;
-Delimitarea locurilor de munca;
-Identificarea factorilor de risc pentru fiecare componenta a sistemului de munca din cadrul locului de munca analizat: lucrator, sarcina de munca, mijloace de munca, mediul de lucru;
-Cuantificarea si ierarhizarea riscurilor identificate permitand in final stabilirea unor masuri de prevenire eficiente, cu aplicare imediata sau de perspectiva, prioritatea aplicarii lor fiind dictata de nivelul de risc atribuit fiecarui factor de risc identificat.
-Culegerea datelor privind accidente de munca si boli profesionale din ultimii ani;
-Completarea fisei de evaluare pentru fiecare loc de munca;
-Intocmirea listei de masuri propuse pentru pentru eliminarea sau diminuarea riscurilor pentru fiecare loc de munca.
Serviciile oferite in domeniu protectiei muncii
- Întocmirea dosarului SSM
- Elaborarea, actualizarea şi monitorizarea realizării măsurilor propuse în Planul de Prevenire şi Protecţie
- Verificarea cunoaşterii şi aplicării de către toţi angajaţii a măsurilor prevăzute în Planul de Prevenire şi Protecţie, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul SSM, stabilite în fişa postului
- Elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicităţii adecvate pentru fiecare loc de muncă
- etc.
Servicii oferite in cazul situatiilor de urgenta
- Intocmirea actelor de autoritate SU
- Evaluarea riscurilor la incendiu
- Efectuarea instructajului introductiv general si a celui care se desfasoara la locul de munca
- Instruirea periodica si testarea salariatilor
- Verificarea Buletinelor PRAM, etc.
Servicii oferite in cazul situatiilor de urgenta
- Intocmirea actelor de autoritate SU
- Evaluarea riscurilor la incendiu
- Efectuarea instructajului introductiv general si a celui care se desfasoara la locul de munca
- Instruirea periodica si testarea salariatilor
- Furnizarea si intocmirea planului de evacuare
- Efectuarea si supervizarea exercitiilor de evacuare, inclusiv la institutii de invatamant
- Consiliere in vederea optimizarii numarului de stingatoare de incendiu si a altor dotari si mijloace de prevenire a incendiilor
- Dotarea spatiilor cu stingatoare de incendiu
- Verificarea/repararea/reincarcarea anuala a stingatoarelor de incendiu
- Verificarea Buletinelor PRAM
Servicii SSM pentru Santiere Temporare
Oferta noastra tehnica are in vedere complexitatea lucrarilor in santiere si a cerintelor HG nr. 300/2006 ce reies din art. 4 lit. I, art. 54, art. 55, art. 58 si art. 59, in special dar si a intregii legislatii in domeniu, in general.
2. Conform HG nr. 300 / 2006, Art. 54, indeplinim urmatoarele atributii:
3. Se va coordona punerea in aplicare a masurilor necesare pentru a se asigura ca angajatorii si, daca este cazul, lucratorii independenti respecta principiile prevazute la art. 56 din HG nr. 300/2006, intr-un mod coerent si responsabil si aplica planul de Securitate si sanatate prevazut la art. 54 lit.b din HG nr. 300/2006.
Principii generale si obligatiile ce le revin angajatorilor si lucratorilor independent pe toata durata realizarii lucrarii, in conformitate cu prevederile din legislatia nationala, in special in ceea ce priveste:
Conditiile de deplasare a materiilor si materialelor periculoase utilizate:
Se va intocmi un Regulament de santier ce va contine reguli de aplicare a acestor principii si motivarea aplicarii lor.
4. Coordonatorul in materie de securitate si sanatate in munca pe durata realizarii lucrarii este necesar si va realiza urmatoarele cerinte: